سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مارگارت میل در سال 1948 ،جامعه آمریکا را به عنوان جامعه ای که موقعیت های مردانه را بیش از حد ارج می نهد ،توصیف کرده بود .وی اظهار  می داشت ،که غبطه زنان به نقش مردانه هم نشان دهنده بیش از حد بها دادن به جنبه های اجتماعی موفقیتهای مردان و هم نمایانگر بی ارزش دانستن نقش حساس و سازنده زنان به عنوان همسر و مادر است.

هنگامی که کانون خانواده بی ارز ش شود،زنان از زن بودن لذت نمی برند و مردان نیزنه به نقش زنانه غبطه می خورند و نه برای آن ارزشی قائل هستند .

یکی از دلایل آن ریشه در اساطیر یونان دارد که در آنها به خلاقیت ذهنی مردان بیش از حد خود و به فعالیت زندگی ساز زنان کمتراز حد خود بها دا ده می شد.

چنین نگرشی زنان رومی را ترغیب می نمود تا به تقلید از مردان پرداخته و فرزند آوری را برای خود ننگ بدانند.فرهنگ غربی ما نیز که ریشه در فرهنگ یونانی دارد،مایل است قدرت مردانه خلاقیت فکری را بسیار بالاتر از خلاقیت روانشناختی زنانه بداند .در نتیجه باور زن غربی چنین است که نقش متمایز مادرانه او به شدت از سوی مرد غربی که شیفته ژرف اندیشی خود است ،بی ارزش شمرده می شود.

این تکریم بیش از حد خلاقیت فکری و کم ارزش دانستن خلاقیت مادرانه روان شناختی منجر به آن می شود که مرد غربی زن را به چشم یک مرد ناقص،نا متکامل و کم شأ ن  که چیزی کم دارد ببیند و از طرف دیگر سبب می شود تا زنان تمایل داشته باشند شبه مرد شوند.

AMAURY  DE  RIENCOURTSE

 


نوشته شده در  شنبه 90/8/21ساعت  11:18 عصر  توسط راحیل 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از ناز تا نیاز
حیاء
فراخوان اولین جشنواره ملی حجاب؛ یادگار فاطمه(س)
مریم مقدس حامی روسری دختران مسلمان
فراخوان مقاله حجاب، زینت آفرینش
[عناوین آرشیوشده]