سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک سوال:

سوال من این بود اگه شرع نمی گفت باز حجاب داشتید ؟
من گفتم که کارشناس واقعی بیان راه و روش بدن تا مردم اشنا بشن
نه اونا برن
من جرات امر به معروف و نهی از منکر ندارم چون امنیت وجود ندارد
الان واسه یه مسئله جنجال میکنن که به چادر توهین کردند مثل برنامه های قبلی
واسه سرگرم کردن مردم
چرا این همه گناه تو جامعه هست اما همه ساکت هستند
اما تا اسم حجاب و ..... که به ضررشون نیست اعلامیه میدن ، کفن پوش میشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محدوده زیان بی حجابی تا کجا هست ؟؟؟؟؟؟
محدوده دروغ بعضیا به میلیون ها نفر و نابودی اونها
یکم مستقل و واسه خدا فکر کنیم و عمل کنیم
بد حجاب بده باعث نابودیه خانواده هست ، گناه میاره
اما اگه حجاب زورکی بیاد اون که تو خونه گناه میکنه حل میشه ؟
چرا نمی خوایم از ریا و نفاق دوری کنیم ؟
وقتی طرف اعتقادی نداره حالا با حجاب
بیایم مصلحت رو کنار بزاریم فقط حق و صداقت
بهترین سیاست صداقته
پیامبر جایی گفته کسی که بد حجابه نا مسلمونه و جهنمی ؟
یا اینکه گفته کسی مسولیتی بگیرد و لیاقت نداشته باشد نا مسلمونه
من تو جامعه عالم دینی نه مسلمون نه اسلام میبینم
و کسی که مسلمون نیست پس با انگ بد حجابی ادم بدی نیست
تا زمانیکه قانون اساسی که بر اسلام اجرا نشه بر مردم خرده نگیریم.

یک جواب:

 خیر-اگر شرع نمی گفت حجاب نداشتیم.

-منم وافقم که کارشناس ها بیان و روش های جدید، غیر مستقیم و ریشه ای برای این آسیب اجتماعی ارائه کنند. البته این یک سطح کار هست، سطح دیگه کار اینه که به کسانی که به محدوده آزادی های بقیه با بدحجابی و هر منکر دیگه مثل اختلاس و ... وارد میشن برخورد کرد که سطح و نحوه برخورد هم خیلی باید سنجیده باشد نه افراط که از شرع جلو بزنیم نه تفریط که بگیم چون کارشناسا وارد نشدن ولشون کنیم تا هر کاری میخوان بکنن.

-اگر شما بگید که چون امنیت وجود نداره جرات امر به معروف ندارید یکی دیگه بگه چون شأنش خدشه دار میشه امر به معروف نمیکنه و و و هر کسی دنبال توجیه بی تفاوتیش بگرده و مسئله رو از سر خودش رفع کنه ؛ همه اینا باعث میشه یه روزی بالاخره خودش و عزیزاش تو کشتی جامعه غرق بشن چون یه روزی که از دسش می اومده جرات نداشته.

-بله چرا این همه گناه تو جامعه هست همه ساکتن؟ یکی اش خود شما. وقتی خود شما در مورد گناه به قول خودتون کوچک بدحجابی جرأت برخورد ندارین و از سر خودتون رفع می کنین دیگه چجوری میشه در برابر گناه وحشتناک رباخواری که خیلی ریشه ای و تخصصی هست توقع داشت بقیه ساکت نباشن. اخوی بیش از اینکه انگشت اشارتون به بقیه و بعضی ها و دولت و افراطی ها و ... باشه ببینبن خودتون در حد توانتون چه کردین و چه نقشی داشتین.

-محدوده زیان بی حجابی تا تخریب خانواده و بعد جامعه هست. به ظاهر خنده دار می یاد که از بیرون گذاشتن چند تار مو خانواده ای مختل بشه ولی در واقع این چند تار مو شروعی هس برای لغزش های بعدی.

-اینکه محدوده دروغ بعضی ها به میلیونها نفر منجر میشه دلیلی بر این نمی شه که دزدی که از خونه کسی بالا رفته، کاریش نداشته باشیم یا خانمی که بدحجابه رو مورد لطف خودمون قرار بدیم.

-اگه حجاب زورکی بیاد اونی که تو خونه گناه میکنه به گناهش ادامه می ده، حرفتون قبول دارم ولی برای همین مشکل هم باید فکر کرد. اینکه به قولی در مورد یک سیستم خودتنظیمی فکر کنیم که افراد حتی تو خلوت خودشون بدون حضور هر کسی خودشون مراقب خودشون باشن. ولی وجود همین سیستم خودتنظیمی دلیلی برای امر به معروف و نهی از منکر نکردن در سطح جامعه نیست. همه این ها را باید در کنار هم دید.

چگونه اثبات می کنید که تو جامعه نه مسلمون و نه اسلام می بینید؟

-کسی که مسلون نیست یعنی اقلیت دینی است و حجابش را رعایت نمی کند قانون را زیر پا می گذارد ما هم کاری به بدبودن با خوب بودن آدمها نداریم می گوییم برای حفظ خود و خانواده و جامعه شان حجابشان را رعایت کنند.

-باز هم تأکید می کنم اجرا شدن قانون اساسی بیش از اینکه به مسئولان اجرایی بستگی داشته باشد به تقاضای من وتو بستگی دارد که چقدر خواهان اجرای آن هستیم . مگر زمان امیرالمومنین حضرت نمی خواست که عدالت واقعی اجرا شود ولی چون مردم نخواستند و تحمل نکردند باز هم آن هدف اصلی محقق نشد.


 


 


نوشته شده در  چهارشنبه 90/6/16ساعت  8:57 صبح  توسط لیلا 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از ناز تا نیاز
حیاء
فراخوان اولین جشنواره ملی حجاب؛ یادگار فاطمه(س)
مریم مقدس حامی روسری دختران مسلمان
فراخوان مقاله حجاب، زینت آفرینش
[عناوین آرشیوشده]